En lugn dag blev det....

Ja, det har inte blivit många knop idag:) Var ut i skogen och plockade ett par liter gula kantareller och var så duktig att jag rensade dom direkt när jag kom hem! När det väl var gjort vräkte regnet ned och all form av träningslust försvann. Bäddade ned mig på soffan och sov en skvätt i stället. Rätt skönt måste jag faktiskt erkänna....Frö höll mig sällskap under täcket. Där trivs hon som allra bäst <3

Patrik gav sig dock iväg och körde ett par spår med Hogge. Dom gick enligt hans utsago helt okej. Så vi får väl helt enkelt tro på det:) I morgon spelar det ingen roll vad det är för väder, ett spår blir det i alla fall!

Helgen som kommer ska vi ha kalas för Evelina som fyller 17 år på onsdag. Hon har gjort ett eget evenemang runt detta på Facebook och jag har inte vågat kolla HUR många hon bjudit hit. Jag gör räkcrepés och kantarellcrepés och sallad jag sen får det bli som det blir. Tårta får hon hjälp av en kompis att fixa tydligen. Kan bara be till högre makter att yr.no har FEL rörande vädret. Men ja, det brukar ju stämma rätt bra de gånger de lovar regn och rusk, tyvärr.

Pratade med Herr Uppfödare idag och det är mer eller mindre bestämt att Kvirra ska ställas i Enköping i slutet på september. Det ger en månad till att fila på formen så att säga:) Enköpingsutställningen (ras-special) är jättebra och välorganiserad. Synd att mannen slår till med en eftermiddagshelg bara. Förra året jobbade han också. Högbo är helgen före och den åker jag och kollar på bara för att det är så nära:)

Nä, nu börjar det bli dags att ta sig ut i regn och rusk på en promenad med lite hundar. Inte så roligt men ett måste.

Ha en skön kväll därute och var rädda om varandra!

//Hillbergskan, efter regn kommer väl solsken?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0