Mycket svamp finns det....

i skogen!! Jösses....Var ut en sväng idag och kollade ett ställe där svärmor tipsat om svamp. När vi var där sist fanns det lite grann. Vi lät det vara och ringde svärmor och sa att hon kunde åka dit och plocka. Hon lyckades på något sätt gå vilse där så vi tänkte att vi bara skulle kolla om hon missade något. Packade in alla fyra jyckarna i bilen och for iväg. Vi gick av ett område först, en kortare sträcka för Lilla Fröets skull. Där vi aldrig tidigare funnit något av det goda men nu fyllde en halv (bajs)påse. Knatade vidare med de tre vildingarna till nästa ställe, tvärs över vägen och gick in i skogen. Oj, oj, oj säger jag. Det var ju fasiken gula kantareller ÖVERALLT!! Hogge, Kvirra och Cayenne såg lätt frustrerade ut över våra ivriga "sitt-stanna-rördiginteurfläckenhundskrälle" kommandon. Vi fick lätt ihop fyra-fem kilo svamp. När vi knatade mot bilen så kommer Kvirra och Hogge hoppandes runt fötterna på oss och rätt vad det är kommer jag på att Cayenne saknas! Nej, inte det också tänkte jag. Att hon ska ha sprungit bort. Men ja, vi har kommit fram till att någon av oss måste ha platsat henne och hon kliver ogärna upp utan att man säger varsegod och spring igen. Jag ropade och Patrik busvisslade och farande genom skogen som skjuten ur en kanon kom hon:) Inte lätt med lydiga hundar heller kan jag säga.

Olydiga hundar har goda vänner till oss träffat på. Dom har hyrt stuga på en camping i Hällefors. På kvällspromenaden igår kom en gubbe på fyrhjuling med en lös hund. Den hunden gav sig på Kvirras syster Karma och såklart blev ju matte Martina lite lätt elak då. Hon fräste att han skulle koppla hunden om den inte kunde uppföra sig (hennes båda var kopplade!) Karln börjar gapa och skrika massa otrevligheter och det slutade med att Martina bad om hans nummer och namn så hon kunde anmäla honom. Då kröp det fram att han var en av ägarna till campingen. Det hela slutade med att familjen fick lämna campingen för att hans hund inte kunde bete sig?! Ja, vad säger man?? Frun försvarade sin man in absurdum och ja, det var bara packa och sticka idag på morgonen fick dom veta. Otrevlig start på en semestervecka tycker jag.

Nä, i övrigt händer det inte mycket. Blidde inget spår idag. Men imorgon, då jäklar:) Mannen jobbar förmiddag vilket innebär att jag vaknar solo och kan pretty much göra som jag vill:)

Ha en skön kväll därute och sköt om er och var rädda om varandra!

//Hillbergskan, trött.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0