Vart är min inspiration till att blogga??

Vill veta vem som stulit min inspiration till att blogga!!! Den som känner sig skyldig anmäler sig direkt till mig och återlämnar den snarast, tack! Nu har jag, handen på hjärtat inte så jäkla mycket intressant ATT blogga om men det har ju inte hindrat mig förut? Jaja, så är det i alla fall.

Så, vad händer kan man ju undra? Jo, det var träninghelg på Sk Gefle helgen som var. Nu är ju inte jag och Kvirra direkt akutella för något prov men två i familjen är ju det;) Mannen och Hogge deltog och fick värdefull hjälp av Rolle och Micke. Jag var med och såg och lärde från min stol vid sidan av planen. Hogge tycker ju det här med skyddet är fantastiskt roligt. På lördagen var dock det första passet tillägnat lydnad. Där har ju Patrik precis filat in framåtsändandet. Dom har kört momentet MAX tre-fyra gånger. I lördags var det nog allt Hogge kom ihåg verkade det som. Han såg rätt rolig ut där han tjuvdrog och väntade på kommandot FRAMMÅT av sin husse. Men på det stora hela ser det både bra och lovande ut tycker jag. I skyddet fick Patrik hjälp att sy ihop hela alltet och ja, om jag får tro och tippa så kommer det gå bra!

Citodon höll mig uppe både lördag och söndag. Lätt yr och rätt illamående men ja, jag var där i alla fall. Det gick jättebra för alla ekipagen som deltog. Det är så roligt att se skillnaderna från lägret i somras och det som var nu! Bra jobbat allesammans!! Jag själv blir sååå jäkla träningsugen att jag kan smälla av. Faktiskt så tog jag ut Kvirra för lite lydnad när vi var där. Det första vi gjort i den vägen på FEM veckor. Jag blev mäkta förvånad måste jag säga. Vila gör den damen gott:) Hon är sjukt rolig att jobba med. Blir lite studsboll med jämna mellanrum men ja, det går framåt trots lite träning. Måste försöka hasa mig ut och köra lite mer spår med henne innan den förhatliga snön gör entré. Ska bilda en klubb som heter "Våga Vägra Vinter" tror jag:)

Arbetarbladet var inbjudna till att göra reportage om lägret. Vi hade rätt klara önskemål om hur klubben ville ha det. INGA bilder på hundar med blottade tänder och en text som klart och tydligt skulle beskriva hur IPO fungerar. Tja, med facit på hand så hade vi kunnat varit utan det reportaget faktiskt. Tyvärr. Jag har ju skrivit rätt mycket om olika saker och jag trodde, i min enfald, att alla hade samma inställning som jag har när jag gör reportage. Nu VET jag dessutom att de som jobbar helg på en tidning ska göra mycket på kort tid. Men ja, det blir ju inte alltid så jäkla bra kvalitet då. Reportern hade MAX 15 minuter ute på klubben och fotografen max 20 innan dom var tvingade att åka till nästa jobb. Men som sagt, tre av oss var tydliga med framför allt hur vi INTE ville att bilden skulle se ut. Det blev ungefär precis tvärt om.........Nu fick vi in ett förtydligande gällande texten så vi får vara nöjda med det och har dessutom lärt oss att ingen publicitet är bra publicitet så vida vi inte själva styr över den.

Nu ska jag fortsätta det jag håller på med. Att vila. Har mer eller mindre varit säng/soffliggare sedan i söndags klockan 18.30. Priset man får betala för att ha lite roligt. Väntar på att mina journalkopior ska komma så jag kan skicka dom vidare till Lund för en Second Opinion. Vill på riktigt ha mitt liv tillbaka. NU.

Sköt om er därute och var rädda om varandra! Njut av solen så länge det varar!

//Hillbergskan, måste nog äta innan hon fortsätter vila:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0