Å regnet det bara öser ner....

Kände mig rätt så pigg i morse, efter två dagar på soffan, så det bar av mot spårmarkerna när vi käkat frukost. Ja, det låter som om vi var iväg tidigt men klockan var närmare 10.30 när vi for iväg. Kvirra fick ett ganska långt spår, för första gången. Med en "vinkel" dessutom. Patrik och Hogges spår var ett IPO I spår då det är just IPO I dom tränar för:)
Kvirra och jag gick först idag och ja, vad säger man? Hunden börjar spåra redan när hon kommer ur bilen i  kopplet? Försöker distrahera henne så gott det går med att prata och så men hon skiter fullständigt i mig och kör sitt race. När jag kopplar om och får på henne spårlinan då är det bara hålla i:) Idag jobbade hon också riktigt fint. På första sträckan låg en endaste korvbit. Den tvärnitar hon vid, äter upp den och på mitt kommando spårar hon glatt vidare. Den ganska utdragna vinkeln var hon lite fundersam över men jobbade sig igenom den fint och så bar det av mot slutet. Hon är så rolig att spåra med. Nu blir det några spår till sen får vi ett uppehåll. Ett för henne mycket välförtjänt uppehåll:) Ska bli kul att sedan få sätta igång henne och få se hur allt spårarbete sjunkit in. Tid att tänka behöver hon lillstrumpan.
Hogges spår var sisådär. Lite vinglig i vinklarna men ja, han löser dom i alla fall. Det var inget superspår.

Väl hemma var det dags för lunch och lite vila för min del. Sen fixade jag i ordning lite sallad och packade kylväskan för en tripp till först Alborgen i Valbo där Patrik och Hogge hade spårträning. Ingen ro, ingen vila. Eva spårade med Nadja och Anna med Kellie. Hogge gjorde ett KANONSPÅR där. Riktigt fint var det!! Och det trots att en harpalt hade letat sig över marken när spåret legat närmare 15 minuter. Duktig kille. Regnet började strila så vi for ut till Sk Gefles träningsplan för lite lydnad. Hade väl tänkt att ta ut Kvirra men väntade till att de andra kört sina hundar. Nu kom det ju en riktig rejäl regnskur i vägen. Holy CRAP vad det regnade. När Patrik gjorde framåtsändandet med Hogge så VRÄKTE det ner. Jag och Anna rusade för att ta skydd mot detta jäkla regnande. Vi var dyngsura när vi kom fram till tältet....Överflödig information är att vi avbröt träningen där och då:) Sååå roligt är det inte att träna hund!!! Men den lydnaden som dom gjorde såg fin ut.

Nu blir det en het dusch och hopp i säng. Imorgon ska jag iväg och ta prover inför operationen. I helgen blir det lugnt. Som sagt, spår och lydnad med Kvirra inför den stundande vilan.

Ha en skön kommande helg därute och var rädda om varandra!!!

//Hillbergskan, tur jag inte är gjord av socker då hade jag smält idag:)!

Spårträning i Åloppe i början av sommaren 2011.
Spårträning i Åloppe i början av sommaren. Det har hänt en hel
del sedan dess:)! Övning ger färdighet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0