Ny dag, nya möjligheter.....

och självklart lite spårarbete med Kvirra:) Helgen har varit lugn och skön i det Hillbergska hemmet. Gårdagen spenderades förutom hemma, inne på Sk Gefle där avelskorning ägde rum. Kollade på de tre deltagande hundarna sen fixade vi tandkorten till Kvirra och Hogge. Cayenne ska få sitt gjort hon också men hon hårar sååå förbannat att jag inte ville ha henne i bilen ens:) Tog tag i det sistnämda igår kväll i stallet då jag borstade ur henne totalt. Hon är inte skitsnygg nu kan jag säga. Men ja, nu kanske det inte behövs dammsugas två gånger om dagen här hemma...

Spåret med Kvirra idag gick helt okej. Det första gick riktigt bra. Det var rakt. Det andra var med en (på tok för brant!!) vinkel. Men ja, hon tog sig igenom det också. En duktig tjej har jag. Viljan i spåret är helt enorm. Farten idag var faktiskt lite lägre vilket är bra. Men även om hon går snabbt stundtals arbetar hon frenetiskt hela tiden. Mannen lade två spår till Hogge idag. Han skötte sig bra även han (ja, hunden alltså). Det är så roligt att se framstegen dom har gjort. Kvirra och jag lade fokuset lydnadsmässigt idag på att just FOKUSERA:) Hon är fortfarande stundtals väldigt yrslig när vi tränar men det går sååå mycket bättre nu jämfört med för två måndader sedan. Hon gillar ju arbete och nu har jag två valmöjligheter när det kommer till belöning. Hon har nämligen fått upp sitt föremålsintresse något enormt. Så pass att jag var nära att få henne i benet idag när hon försökte fånga bollfan. Så kan det gå!

Elin har blivit förste cyklare här hemma. Hon får äran att förbereda Hogge för UHP. Hon får också cykla med honom på UHP men det vet hon inte om ännu:)

Kvirra och jag när vi började spåra i våras



Ha en fortsatt skön söndag därute, var rädda om varandra:)

//Hillbergskan, get to it!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0