Spårar ur....

gör man ibland. Kvirra gjorde det idag för bland de första gångerna. Men ja, jag kan ju säga att de var en rätt okej urspårning för hon markerade faktiskt den försvunna leksaken!! Har saknat en kampleksak och givit upp hoppet om att hitta den. Letat lite förstrött hemma och i bilen. Men ja, tänkte väl att den blev kanske kvar på SSM eller på något annat väl valt ställe. I dag, när vi spårade så bara swoooosch drog hon till höger i spåret och stod och kollade? Först blev jag så in i bomben sur på henne men när sedan kollade såg jag hennes "buse" ligga där, blöt i gräset:) Jag kunde ju faktiskt inte skälla på henne. Spåret klev vi av och gjorde ett nytt:) Det gick inte så jäkla bra det heller så jag kan konstatera ett par saker:
1. Hålla isär apportträningen och spår
2. Se för sjutton till att hålla reda på sakerna
3. Försöka lära mig HUR, NÄR OCH VAR vindarna vänder
4. Ta med vatten inte bara till hundarna utan även till mig själv

Cayenne fick också ett spår idag. Det första på LÄNGE. Hon var superduktig. Körde lite framåtsändande också och det gick tokbra:) Hon var totalt överlycklig hunden. Kul att se!

Patrik åkte till Valbo och körde spår och lydnad idag. Han kom hem och konstaterade att det hade han kunnat givit fan i lika gärna...Ja, det går ju inte bra jämt, tyvärr. Å andra sida, om det gjorde just det skulle man ju inte uppskatta de gånger det går bra heller:)

Nu har jag faktiskt hasat mig runt kvartererna här och idag med Kvirra som sällskap. När hon går själv med mig så fungerar det kanonbra. Men när hon har någon av de andra med är hon halvgalen. Som sagt, idag var det hon och jag. En mysig promenad blev det.

Sedan i söndags har jag försökt tänka på vad jag stoppar i huvudet. Det har blivit MYCKET av det goda över sommaren framför allt. Men ja, när jag har varit och är begränsad i hur mycket jag kan röra mig så blir det ju så att man går upp i vikt. Ställde mig på vågen idag och ser till min STORA glädje att som jag äter nu ger det ett positivt resultat, jag har tappat två kilo på fem dagar. Det gör att jag faktiskt kan PINA i mig frukost, sen ett mellis, sen en lätt lunch, sen ett mellis och sedan middag för att avsluta kvällen med en frukt eller så. Jag äter lite och ofta och inte alls så mycket pasta,ris och potatis jag tidigare gjort. Känns okej men ja, jag är ju en sucker för sötsaker och läsk. Har inte druckit en mun läsk eller ätit godis sedan i söndags. Kan ju säga att DET märks på humöret. Usch och fy. Längtar till lördag då jag lovat mig att faktiskt få smaka lite godis:)

Imorgon ska vi förbereda för Evelinas kalas. Det ska bakas tårta. Men tur att lilla Olivia är här och kan hjälpa oss:)

Ha en skön kväll därute och var rädda om varandra!!

//Hillbergskan, urspårat är inte alltid helt fel:)

När vi tränade inför BH-provet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0