Men så där då....

Bitterheten över att SJU HELA ÅRS bloggande försvann hos blogtown börjar lägga sig. Jag har varit HELIGT förbannad länge. Så många inlägg som jag gjort och så POFF är det borta?! Kan säga att det sög musten ur precis allting. Slarvig som jag är har jag såklart inte sparat alla inlägg heller....:( Jag vet att det är värdsliga problem, speciellt i dagar som dessa. Det som hänt i Norge är så fruktansvärt hemskt att jag knappt kan tänka på det utan att ta till lipen. Chocken har inte riktigt lagt sig ännu faktiskt. Mina tankar går till landet Norge.

Nu tar jag i alla fall nya tag med bloggandet för det händer ju ständigt saker i livet och främst med hundarna. Har fått på pälsen också för att jag inte vare sig uppdaterar hemsidan eller min blogg (som gick upp i rök) så nu tar jag som sagt nya tag.

Så, vad har hänt? Ja, eftersom jag inte ens kommer ihåg mitt sista blogginlägg hos blogtown är det ju lite svårt men jag antar att det var i januari-februari det skedde.

Jag har gått lite på sparlåga på grund av en operation i februari som inte riktigt gick som det var tänkt. Nu stundar ny operation om ca två veckor så jag hoppas jag kommer tillbaka 100 procent då. Det är jobbigt att inte vara pigg.

Med hundarna händer det rätt mycket. Kvirra har vuxit till sig och blivit brud på riktigt. Första löpet är avklarat utan större dramatik och det bästa av allt är att röntgen visade A UA på henne!! Jag var, helt ärligt, inte så nervös för jag kan inte påverka det ett jäkla dugg. Men när jag fick beskedet så tro mig, jag juuublade;)

Cayenne och Elin ska komma igång med sin träning. Lite meningen var kanske att Evve skulle köra igång men nä, det där stallet det drar trots att hon inte har egen häst står där;) Men ja, Elin har ju alltid viljat träna med hundarna så hon kommer att fasas över på Cayenne. I övrigt mår "Kryddan" lysande bra och härjar friskt med resten av flocken.

Hoggemannen då. Ja han är just "man" tror han. Han och husse tränar kontinuerligt och har deltagit på skyddsläger i början av sommaren, spårat som sjutton och har nu nästan hela lydnaden på plats. BH-provet klarades med GLANS trots att Patrik tog endast två få andetag. Han var sjukt nervös! Men, det gick som sagt bra. Nu tränas det för fullt för en IPO I:a någon gång i höst.

Lilla Fröet hänger med, pigg som en nötskrika. Hennes matintag är som vanligt 70-75 gram morgon och kväll. Insulinet ligger på 6 E båda målen och ja, hon överstiger sällan för att inte säga aldrig 15 i blodsocker. Knappt så hon kravlar sig över 10 faktiskt. Benägenheten att rymma har inte avmattats trots att hon fyllt 11 år. Hon är kanske inte lika snabb som tidigare men jodå, hon drar så fort hon har chansen den lilla jäkeln <3 !

Nu laddar vi inför SSM 2011. I år avgörs det hela i Malmö vilket är både jobbigt (att åka) men roligt (har inte varit så långt söderut i vuxen ålder). Vi ska bo på Smygehuks vandrarhem hela glada Anemicos-gänget.

Vi har ju klarat av några utställningar i år redan. 22 januari var vi till Varberg med Hogge och Kvirra. Jag och Kvirra var till Ludvika och så har Hogge ställts i Österbybruk och i Vallentuna. Kvirra har ställts på specialen i Vallentuna samt specialen i Hagatorp i juli (tror jag det var!) Planerat för Hogge är nu SBK-utställningen i Södertälje, helgen efter SSM. Den enda öppenklassen han kommer att stå i säger husse.

Ja där har vi januari till dagens datum MYCKET kortfattat:) Som sagt, uppladdning för SSM pågår som bäst, packlistan är skriven så ja, måndag och tisdag finns det att göra. Onsdag, då jäklar åker vi!!!

Ha det bäst, var rädda om varandra och andra!!

//Hillbergskan, bara gilla läget ibland!!


Kommentarer
Postat av: Bodil

Så roligt att du är tillbaka.

Jag hade också BlogTown tills för en tid sedan, och de hade nog den sämsta support som jag har råkat ut för, det var ju ingen support alls, för de svarade inte ens på mina mail. Nu har jag Blogplatsen och det fungerar bra.

Kul att läsa om vad som är på G med era hundar, och kul att höra att lilla Frö är pigg.

våran Romelus är ju ålderman nu och han trivs utmärkt med att bara ligga och slöa på gräsmattan, naturligtvis har han koll på allt som rör sig på tomten.

Kram Bodil

2011-07-24 @ 18:05:27
URL: http://www.loggboken.info
Postat av: Micke

Kul att du är tillbaka! Du är duktig på att skriva så fortsätt med det! /Mr Breeder

2011-07-24 @ 23:07:13
URL: http://anemicos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0