Ont, och andra trivialiteter......

Oktober 2011 är här. I fredags blev jag utskriven från sjukhuset. Vi tillbringade eftermiddagen och kvällen på altanen jag och min man. Så otroligt skönt väder det var!! Jisses, rena sommarvärmen. Sjukhusvistelsen denna gång berodde på att jag hade något så fruktansvärt ont i tisdags att jag inte stod ut mera. Fick komma in och träffa en överläkare som tyckte att jag absolut skulle kunna tillbringa större del av en dag uppe utan att få ont. Men nu är ju inte fallet så. Tisdag och onsdags tillbringades ihop med min kompis morfin för att på torsdag bli utbytt mot mirakelmedlet citodon. Ja, mirakelmedel enligt två doktorer som menade att jag kan leva som vanligt med citodon och komplettera med morfin när smärtorna blir för svåra. Nu är jag ju så att jag vill veta VARFÖR jag har så jäkla ont INNAN jag knölar i mig massa medikamenter. Kalla mig tokig typ. Jaja, jag försöker bita ihop och söka en så kallad second opinion.

I söndags hade jag helst varit med det turnerande gänget på Anemicos för att se den helt fantastiska utställningen. GrandSlam kan man säga om den då Ertan fick sitt tredje cert och blev champion, Divo BIR, bästa bruksmeriterade hund, uppfödargruppen vann och sen tog Divo hem BIS!!! STOOOOORT GRATTIS TILL ÄGARE OCH UPPFÖDARE av dessa hundar. Hade så gärna varit där men ja, det går att vara jätteglad på avstånd också.

Träningsmässigt står jag och Kvirra fortfarande stilla. Gick med henne i koppel för första gången i söndags så det artar sig:) Ska lägga ett spår, kanske redan idag faktiskt. Mannen får nog ta henne till spåret åt mig då hon tenderar till att dra "litegrann" då:) För Hogge och mannen går det sakta men säkert framåt. Cayenne har flyttat till sin "lånefamilj" då hon gör Hogge helt galen nu när hon löper. Vi är så oerhört tacksamma att Johanna och hennes familj vill ha henne hos sig. Att hon har det bra behöver vi inte ens fundera över. Hon blir bortskämd som få med både kärlek och motion:)

Nu har mannen kommit hem från sitt förmiddagsskift. Jag ska ta mig ur "myskläderna" och försöka hanka mig ut i friska luften.

Ha en superbra dag därute och sköt om er. Var rädda om varandra!!

//Hillbergskan, lever på hoppet:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0