Sköna söndag......

Fast feber och värk ÄR inte skönt. Men ja, med värktabletter så kan man i alla fall pina sig igenom en dag. Ibland.
Igår var jag och tränade lite med Fia och gänget. Det var en mysig tillställning. Platsliggning stod mest på programet för Kvirra kan jag säga. Och så tog jag tillfället i akt att träna gruppen. Hon var jätteduktig!! En riktig liten darling är hon att träna med.

Jag bestämde mig igår för att jag skulle spåra ordentligt med Kvirra idag. Börja arbetet med att markera spårapporterna. Har ju diverse problem med magen vilket gör att det är svårt att stå på huk. Sen att mitt vänsterknä inte sammarbetar alltid gör inte saken bättre. Men ja, arbetet MÅSTE påbörjas och så gjorde vi idag. Cayenne fick ett spår med två vinklar och fixade det galant. Hennes markeringar ska vi också börja med. Kvirra hon har som vanligt ett tempo i spåret som är heeelt galet ibland:) Men hon är lika noggrann som snabb. Två raka med snusdosa fylld med korv fick hon på förmiddagen. Gick KANON! Sen blev det två raka, lite kortare på kvällskvisten och det gick ännu bättre!!

Elin hade innebandymatch idag. Hemma mot GGIK ett av distriktets absolut bästa lag. Jag såg en laginsats som jag inte sett på länge bland brudarna. Dom slog till med seger 7-6! En riktig kämparinsats. Vilken spänning det var. Jag var nästan tröttare än tjejerna när det var klart *garvar*

Annars är det inte mycket att förtälja. Ska till doktorn imorgon. Får väl se vad han har att säga och vad nästa steg är. Det lutar åt att dom öppnar magen på mig EN GÅNG TILL.

Min hemsida har jag stängt ned. Ska göra om designen så jag blir helt nöjd och nu tänker jag välja med omsorg och ta tid på mig. Det händer ju inte så mycket med våra hundar nu på ett litet tag så då gör det inget. Tänkte att den ska vara en lite "året-runt design". Alla hundar ska ha sitt på sidan och fotoalbumet vette sjutton hur jag ska göra. Funderar på ett web-album eventuellt. Den som lever får se. Men blogga kommer jag göra:)

Nu blir det sängen och vila för mig.

Sköt om er därute och var rädda om varandra!

//Hillbergskan, trött och ont men nöjd!


Kommentarer
Postat av: Bodil

Göra om hemsidan har jag också tänkt göra, men det har bara blivit en tanke.

Min skall bara handla om mig, en schäferhund och en travhäst hade jag tänkt...men som sagt..

Var rädd om dig Hillbergskan!

Kram & Tass från Bodil & Romelus

2011-10-23 @ 19:29:52
URL: http://www.loggboken.info
Postat av: Mia

Tänker på!

Självkritik och hur jag ofta behandlar mig själv illa.
Brukar alltid predika för andra att de inte ska bry sig om hur de ser ut eller inte ser ut. För det är ju insidan som räknas. Och så tycker jag faktiskt. För den som inte har ett fagert yttre kan ha det fagraste inre. Och tvärtom.
Men när det kommer till mig själv så funkar det på något sätt annorlunda.
Jag tycker att jag är så anskrämlig fy farao liksom.
Tittar mig i spegeln och gnäller misslynt över att jag ser ut som gud vet vad liksom.
Klarar inte av att se på hela mig själv många gånger ska ni veta.
Jag vet att jag har många bra inre kvaliteter. Men om jag ska sätta mig ned och lista dem kommer jag inte på en enda bra sak med mig själv.Jo så är det! Däremot är jag bättre på att tala om för andra hur bra de är. För det är inte alls svårt. Det svåra är att se någonting överhuvudtaget som är bra med mig själv.
Jag vet också att detta med att jag nedvärderar mig själv kommer från många år av hjärntvätt och det har satt sina spår i huvudet på mig.
Försöker dagligen med att komma ifrån dessa spår men halkar dit om och om igen. Idag är en sådan dag. Skulle nog behöva hjärntvättas till rätt insikter!

Så trist, så tråkigt så tröttsamt så ledsamt!
Ack så trist det är att gå runt och inte fungera som en alldeles vanlig människa.
Fast hur fungerar alldeles vanliga människor? Finns det en alldeles vanlig människa ens ?
Är vi inte alla vanliga och unika och har vårt eget lilla sätt att se på saker och ting och fungera.
Det är ju just detta att alla är ovanliga och unika som gör att vi är alldeles vanliga.
Snurrigt blir det om jag ska tänka så för det var inte så jag menade egentligen.
Jag skulle vilja vara mitt eget alldeles vanliga naturliga jag. Inte någon annans naturliga vanliga jag.
Jag vill vara jag men det är trist och tråkigt att vara som jag är. Inte fullt ut fungerande som jag skulle vilja. Att inte klara av att göra vissa göromål eller ha ork på det sätt jag vill. Att inte kunna hoppa över små hus. Att inte kunna planera i förväg, hur vet jag var jag befinner mig i mig själv då.
Under dagens början kan det kännas som " nu jävlar anamma ska det ske stordåd " men lika snabbt kan det kännas som om jag är/blivit överkörd av en ångvält modell stor.
Skulle jag rita en kurva över min mentala psykiska och fysiska mående så blev den ytterst hackig.
Jag skulle kunna beskriva det som att exempel:
När jag vaknar har jag ett visst antal skedar i min hand. Dessa skedar är var jag har i ork den dagen. Olika göromål och tankar tar olika många skedar till sitt förfogande. När alla skedar tagit slut så har kraften/ orken tagit slut för den dagen.
Nästa dag vaknar jag med en ny bunt skedar i min hand... antingen fler eller färre. De ska då räcka för den dagens ork.
Förstår ni ? Det är ytterst svårt att berätta så att det verkligen framgår hur eländigt det kan vara.
Detta är inget jag går och önskar mig. Det känns så orättvist. Jag kan inte vara den Margot jag kanske är. Jag vet inte riktigt vem jag är om sanningen ska fram och jag tror aldrig att jag kommer att komma fram till vem jag är. Det har hänt för mycket som har påverkat mitt liv och den jag är idag. Det har varit för många " elaka människor " under alldeles för många år som har bestämt över mig, Som har gjort mig svag, brutit ner mig som människa, gett mig skador för livet inte bara psykiska skador utan även fysiska.
Det kanske låter som det bara ( hela tiden) är elände och nattsvart. Men så är det inte längre .
Det är mest grått och lite pastellfärgat nu. Men jag kan inte förneka att fortfarande finns svarta dagar eller stråk i mitt liv också. Skulle jag säga någonting annat skulle jag ljuga - och ljuga vill jag inte. Det är inte jag.
Ge mig en låda tålamod!

Älskar att lyssna på musik. Försöker vara en glad, positiv mänsklig varelse med lite humor i bakfickan. Men det är inte så lätt alla gånger att vara glad. Är i ett skede av mitt liv där jag inte vet vad jag vill eller vad jag tycker om. Det blir oftaatt man använder sig av " Jag vet inte " jus

2015-07-08 @ 22:43:28
URL: http://miamiamia.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0