STOOOOORT GRATTIS.....

till ekipaget Anemicos Hogge och förare Patrik Hillberg för godkänd BSL I den 16 oktober 2011!!!!!! Jag är sååå stolt över er och er träning. Jag vet dessutom hur nervös Patrik blir när han ska tävla så jag tycker det är en bedrift att hålla ihop och klara det. Spåret belönades med hela 86 poäng och lydnaden med 74 poäng. För mig känns det nästan surrealistiskt att mannen tävlar hund ska jag vara helt ärlig att säga:) Det var inte därför han köpte sin första schäfer. Han ville ha en "polare" som kunde hänga med honom när han fiskade med mera. Och utställning var ju bara så töntigt, det skulle frugan få sköta:) Ja och igår så gick dom och drog till med BSL I. Jag tycker det är rätt häftigt!



Själv tillbringade jag och Evelina dagen på Sk Enköping där delar av J och K-kullen gjorde sitt MH. Kvirra gjorde sitt och har nu känd mental status med 1:a på skotten.  Hon tyckte att både skramlet och dumpen var rätt läskiga upplevelser. De där tre minuterna i stillhet var överreklamerade:) Hon är inte mycket för att vara just stilla kan jag intyga. Evelina och jag åkte till Åloppe redan på lördagen och höll Anette sällskap. Micke han åkte åt motsatt håll och höll Patrik sällskap. Låter ju jättelogiskt? Men faktum var att Micke var figurant på Sk Gefle där Patrik gjorde provet så ja, det var rätt logiskt. På söndagen åkte sedan Patrik till Åloppe och körde hem sin fru då jag inte riktigt blir mig själv med massa äckelvärktabletter i kroppen.

Det har varit en synnerligen trevlig helg kan jag säga. Nu är det bara träna vidare mot nya mål. Med Kvirra är det ju BH-provet som ligger härnäst. Men det blir INTE före nyår:) Men så mycket jag orkar och så länge det går så kommer jag att fila på spåret med henne. Och självklart lydnaden. Vi får satsa på kvalitet i stället för kvantitet med tanke på hur jag mår.

Å så vill jag också säga STOOOORT JÄKLA GRATTIS till vår superduktiga tjej Elin som knep en plats i Gästrikelaget i innebandy i hård konkurrens av ca 45 tjejer!!!!! Det har som sagt varit en rätt ball helg:)!!

Ha det bäst därute och var rädda om varandra!!

//Hillbergskan, trött men glad!!!


Kommentarer
Postat av: Nina och Silas

Grattis Patrik och Hogge!!!

2011-10-18 @ 08:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0