Den stoora hårlossningen har börjat....

Eller för att vara korrekt fortsätter den men nu på Kvirra. Cayenne är klar (och ser ut som en rakad skabbräv..) Kvirra började lite försiktigt för någon vecka sedan och nu eskalerar det. Under all denna päls hon burit kommer det fram en fin, nätt tik med "tikliga" (kvinnliga) former. Hon ser inte ut som en rund dunboll mer min lilla tjej:) Dammsugaren lämnade in om uppsägning i förrgår. Den beviljades inte.

I övrigt är det inte mycket som händer. Hogge och Patrik spårar på. Dom stötte på lite patrull men löste det, smidigt. Vi var ned till Åloppe och körde spår och skydd med honom. Tusen tack Micke och Anette för att ni alltid finns och hjälper till!!! Det är sjukt mycket värt!

Med Kvirra går spåret som på räls...ja, den är sjukt dålig jag vet:) Hon tuffar på och gör det hon ska. Vi har påbörjat lite med vinklar och so far, so good. Skynda låååångsamt gör vi fortfarande. I lydnaden kör vi mest kontakt och positioner fortfarande. Inkallning har vi börjat köra "mer på riktigt", de andra momenten får vänta.
Vi provar oss fram och leker och har kul, så kan man sammanfatta vår "träning":)

Cayenne har löpt i en vecka nu så hon ligger lite på is. Elin ska få köra spår med henne men jag vet av egen erfarenhet att lydnad med krav är inte så lyckat när hon löper. Nu är Elin däckad i förkylning och feber så man kan säga att dom vilar sig i form:)

Jag ska in på operation på måndag igen. Börjar bli rätt less på det nu men ja, jag har inget val om jag ska bli pigg och frisk igen. Den här gången kommer dom öppna mig och försöka lösa alla sammanväxningar jag har i magen. Gillar fortfarande inte att bli sövd men ja, det blir tredje gången sedan februari så jag orkar inte hetsa upp mig nu. Bara gilla läget och göra det, typ.

Här om dagen när Patrik var ute med Kvirra och Cayenne kom en av grannskapets hundar lös, rusande mot dom. Tur att mannen är av lugnare slag, han ropade in tjejerna, kopplade och stod stilla med dom. Till slut kom husse till hunden och fick tag i honom. Jag blir bara irriterad då man går lös med en hund man inte överhuvudtaget har kontroll på. Som dessutom inte direkt vill LEKA vare sig det är en tik eller hane den har framför sig....!

Nu är det dags att få i sig lite att äta, igen. Men jag minskar i vikt och det är jag glad för:) Kommer att bli svårt på sjukhuset dock att inte få äta godis. Usch....men ja, jag får väl köpa med nått naturgodis kanske? Det visar sig:)

Ha en bra kväll därute, sköt om er och var rädda om varandra!

//Hillbergskan, snart tillbaka:)

Kommentarer
Postat av: Monica

KRAM;-)

2011-09-07 @ 20:42:14
URL: http://ingemix.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0